Viss, kas Tev jāzina par uzņēmuma vizuālo identitāti

Uzsākot uzņēmējdarbību, vairums cilvēku lielāko uzmanību velta biznesa mērķiem, finansēm, procesiem. Tas ir saprotams. Tomēr šodien vēlamies atgādināt, kāpēc uzņēmuma vizuālās identitātes izstrādei jābūt darbu saraksta augšpusē. Kas ir vizuālā identitāte, ko tā sevī ietver un kā to veiksmīgi izstrādāt? Uz šiem jautājumiem meklē atbildes šajā rakstā.

Mēģinot paskaidrot, kas ir vizuālā identitāte, laikam ir jāsāk ar oficiālāku versiju definīcijas veidā. Vizuālā identitāte ir vēlamais organizācijas tēls, kas iegūts un tiek komunicēts sabiedrībai ar vizuālās komunikācijas palīdzību, un tās galvenais uzdevums ir nodrošināt organizācijas atpazīstamību. Vienkāršākiem vārdiem sakot - tas ir uzņēmuma vizuālais tēls, kas ataino uzņēmuma būtību un palīdz atšķirties no konkurentiem.

Ar vizuālās identitātes palīdzību mēs sasniedzam uzņēmumam svarīgus mērķus:

  • izraisīt emocijas, kas motivētu darbībai (piemēram, veikt pirkumu, apmeklēt mūsu uzņēmumu, interesēties par mūsu darbību)

  • informēt par zīmola un piedāvāto pakalpojumu/produktu (izcelt tā priekšrocības, atšķirt no citiem)

  • sasaistīt uzņēmuma dažādos aspektus, izmantojot vizuālos elementus (saskaņota vizuālā komunikācija dažādos kanālos, atpazīstamības veidošana)

Bieži vien rodas pārpratumi, ka vizuālā un korporatīvā identitāte ir viens un tas pats. Tomēr vizuālā identitāte ir nozīmīga daļa no lielāka pasākuma kopuma, kas sevī ietver vispārēju uzņēmuma tēla veidošanu, iekļaujot arī misiju un vērtības, darba kultūru, ārējo un iekšējo komunikāciju, u.tml. Korporatīvā identitāte ir mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu pārziņā, vizuālā identitāte - radošo direktoru un grafikas dizaineru rokās.

Uzņēmuma vizuālā identitāte sastāv no svarīgiem vizuāliem elementiem - unikāla logo, saskaņotas krāsu paletes un fontiem, kā arī vizuālajiem materiāliem (fotogrāfija, attēli). Tās ir pamata lietas, kas ir nepieciešamas jebkuram uzņēmumam:

Logo

Logo jeb logotips ir grafisks attēlojums, zīme vai simbols, kas ļauj atšķirt uzņēmumu un tā ražotos produktus vai piedāvātos pakalpojumus no citiem. Šim elementam ir svarīgākā loma uzņēmuma atpazīstamības veidošanā. Logo sevī var ietvert simbolu, tekstu un krāsu un tos parasti izvēlas, balstoties uz uzņēmuma vērtībām un mērķiem.

Krāsas

Krāsām ir milzu nozīme ne tikai no vizuālā, bet arī psiholoģiskā aspekta. Ar krāsu palīdzību mēs paspilgtinām savu vēstījumu un radām noskaņu, ar kādu vēlamies asociēties savam klientam. Izvēloties krāsas, ir svarīgi pievērst uzmanību to nozīmei, jo tās būtiski ietekmē cilvēka uztveri un rīcību.

Fonti

Fonti ir nenovērtētākā vizuālās identitātes sastāvdaļa, taču patiesībā tai ir būtiska loma. Izvēlētie fonti veido uzņēmuma tēla noskaņu un ir svarīgi vizuālajā komunikācijā, jo burtiski veido uzņēmuma “toni”, kādā tas runā ar savu klientu.

Vizuālie materiāli

Cilvēka smadzenes vizuālo informāciju apstrādā būtiski ātrāk kā tekstuālo. Tieši tāpēc vizuālajiem materiāliem ir tik liela nozīme. Katrs attēls un fotogrāfija, ko izmanto komunikācijā, veido uzņēmuma tēlu un ietekmē klienta noskaņojumu un potenciālo rīcību.


Ar ko atšķiras veiksmīga vizuālā identitāte?

Agri vai vēlu, katram uzņēmumam izveidojas sava vizuālā identitāte. Jautājums, kāda tā būs un vai spēlēs uzņēmumam par labu? Izstrādājot to kvalitatīvi, mēs atbalstām visa uzņēmuma procesus. Kādi ir veiksmīgas vizuālās identitātes faktori?

  • Tā ir unikāla un atšķirīga no citiem, īpaši konkurentiem.

  • Tā ir atmiņā paliekoša.

  • Tā ir pielāgojama uzņēmuma izaugsmei un attīstībai.

  • Tā ir elastīgi izmantojama dažādos komunikācijas kanālos.

  • Tā ir saskanīga un viegli lietojama.

Kad izstrādājam vizuālo identitāti, mēs vispirms vēlamies atšķirties un izcelties citu uzņēmumu starpā. Mūsu galvenais mērķis ir panākt, ka, ieraugot mūsu logotipu vai krāsas, esošie un potenciālie klienti tos saistītu ar uzņēmumu un tā produktiem. Ir svarīgi, ka tā ir unikāla un atmiņā paliekoša, kas veicina uzņēmuma atpazīstamību un veido lojalitāti. Vizuālajai identitātei jābūt elastīgai - tai jābūt piemērojamai un pielāgojamai dažādiem komunikācijas veidiem un kanāliem, gan drukas materiālos, gan kustīgos attēlos. Vizuālo identitāti veido ar skatu nākotnē, izsverot tās izmantošanas nepieciešamības un pārliecinoties, ka tā būs viegli un ērti lietojama gan uzņēmumam pašam, gan tā sadarbības partneriem.

 

Kā izstrādāt veiksmīgu vizuālo identitāti?

  1. Iepazīsti savu mērķauditoriju. Saproti, kas viņi ir, kas viņiem patīk/nepatīk, kas viņus uzrunā. Ja vēlies būt daļa no viņu dzīves, Tev ir jāzina viņu dzīvesveids, intereses, gaume un skatījums uz lietām.

  2. Tev jābūt skaidrai misijai. Tās nozīmīgums vijas cauri visa uzņēmuma darbībai, tostarp arī vizuālajai identitātei. Ko Tu vēlies sasniegt, ko vēlies pateikt, kas vēlies būt - tas ir jāiekļauj arī vizuālajā identitātē caur simboliem, krāsām un fontiem.

  3. Vizuālai komunikācijai jābūt konstantai. Kad esi izveidojis savu vizuālo identitāti, tai ir jāļauj strādāt. To ir jāizmanto visos vizuālās komunikācijas kanālos, ar ko strādā uzņēmums - mājaslapa, produkta noformējums, reklāmas materiāli, publikācijas, prezentreklāma utt.

  4. Viss ģeniālais ir vienkāršs. Vizuālai identitātei nav jābūt sarežģītai. Pasaules veiksmīgākie zīmoli izmanto vienkāršus simbolus, pat klasiskas krāsas, tāpēc tie ir viegli atpazīstami un saprotami plašai auditorijai. Svarīgākais ir atrast to, kas visprecīzāk atspoguļo uzņēmumu un ļaus ar to asociēties arī klientiem.

Dažreiz šķietami sīkumi spēlē nozīmīgu lomu un var būt stūrakmens būtiskiem sasniegumiem. Mēs ticam, ka ar veiksmīgas vizuālās identitātes palīdzību ir iespējams sasniegt lielas lietas un uzrunāt plašas auditorijas.

Previous
Previous

Kāpēc ir vērts izvēlēties grafikas dizaina ārpakalpojumu?