Kā saglabāt zīmola konsekvenci un kāpēc tas ir svarīgi?

Vai esi kādreiz redzējis uzņēmuma Instagram profilu, kas izskatās pēc “Pinterest sapņa”, bet, ieejot viņu mājaslapā, šķiet, ka esi pārcēlies uz 2008. gadu? Jā, tas ir klasisks piemērs, kā zīmola nekonsekvence var izjaukt lietotāja pieredzi un mazināt uzticību. Zīmola konsekvence nav tikai kārtīgi sakārtots logotips un krāsu palete – tā ir komunikācija vienotā valodā visos kanālos, katru dienu.

Kas īsti ir zīmola konsekvence?

Tā ir zīmola "esības sajūta" — vizuāli, emocionāli un saturiski. Neatkarīgi no tā, vai klients redz Tavu Facebook reklāmu, saņem e-pastu vai iepērkas e-veikalā, viņam jāspēj sajust: “Jā, šis ir tas pats zīmols.” Tā ir sajūta, kas rodas no vienotiem vizuālajiem elementiem, valodas stila, vērtībām un pieredzes. Konsekvence ir tas, kas padara zīmolu pazīstamu — pat tad, ja logo nav redzams.

Kāpēc tā ir tik būtiska?

Uzticamība

Mūsdienās konkurence ir milzīga. Ja zīmols “runā” dažādās balsīs, tas rada sajūtu, ka aiz tā nav skaidras sistēmas vai vīzijas. Vienots tēls palīdz radīt drošības sajūtu — līdzīgi kā uzticams draugs, kurš vienmēr zina, ko teikt.

Atpazīstamība

Vai zināji, ka cilvēka smadzenes apstrādā vizuālo informāciju 60 000 reižu ātrāk nekā tekstu? Ja zīmola vizuālais stils ir atpazīstams, klientam nevajag domāt divreiz — viņš automātiski uztver, kurš runā.

Ienākumi

Zīmoli, kas ievēro konsekvenci, vidēji nopelna par 20% vairāk. Tas nenozīmē tikai vairāk pirkumu — tas nozīmē lojalitāti, ieteikumus, atkārtotu izvēli. Un tas, kā zināms, ir mārketinga svētais grāls.

Kā saglabāt zīmola konsekvenci?

Šeit ir daži pārbaudīti un praktiski veidi, kā to izdarīt:

1. Izveido zīmola rokasgrāmatu

Domā par to kā par zīmola "lietošanas instrukciju". Tajā apraksti krāsas, burtveidolu, logotipa versijas, fotogrāfijas stilu, valodas toni utt. Jo detalizētāk, jo labāk — pat tādi šķietami sīkumi kā “vai mēs uzrunajam auditoriju uz jūs vai tu?” ir nozīmīgi.

2. Veic satura auditu

Izskati savus esošos materiālus — sākot no sociālo tīklu dizainiem līdz PowerPoint prezentācijām. Vai tie atbilst zīmola sajūtai? Ja atbilde ir “nē” vai “nezinu” — iespējams, pienācis laiks vizuālās komunikācijas atsvaidzināšanai.

3. Izmanto centralizētu failu pārvaldību

Izvēlies platformu (piemēram, Frontify), kur glabāt visus vizuālos materiālus, vadlīnijas un dizaina šablonus. Tas ne tikai taupa laiku, bet arī novērš klasisko scenāriju “kur bija tas logotips ar baltu fonu?”

4. Iesaisti visu komandu

Konsekvence sākas no iekšpuses. Ja Tavi kolēģi, dizaineri, satura autori vai pārdošanas speciālisti nesaprot zīmola toni, viņi to nespēs konsekventi nodot tālāk. Parūpējies, lai ikviens komandā būtu uz viena viļņa.

Nobeigumā...

Zīmola konsekvence nav par to, ka viss jāliek vienā šablonā. Tā ir par stāsta viengabalainu izklāstu — par spēju klientam dot sajūtu: “Es zinu, kas jūs esat, un es jums uzticos.” Un tas ir viens no spēcīgākajiem instrumentiem zīmola veidošanā, kurš atmaksājas ilgtermiņā.

Next
Next

6 labākie attēlu failu formāti Tavai mājaslapai