5 ieteikumi efektīvam sociālo mediju dizainam

Nav jau nekāds noslēpums, ka pēdējo gadu laikā sociālie mediji kļuvuši par vienu no galvenajiem komunikācijas kanāliem. Līdz ar šo jauno tendenci arī grafikas dizaineru ikdienā arvien vairāk ienāk darba uzdevumi, kas saistīti ar vizuālo materiālu izstrādi tieši sociālajiem medijiem. Interesanti, ka pasaulē jau radies termins “sociālo mediju grafika”, kas tiek izmantots kā plašāks apzīmējums visiem vizuālajiem komunikācijas materiāliem, kas tiek veidoti izmantošanai Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest un parējos sociālajos medijos. Tāpēc šoreiz gribam vairāk apskatīt šo tematu un izcelt nozīmīgāko, lai komunikācija sociālajos medijos būtu efektīva.

 

Kas ir sociālo mediju grafika?

Par sociālo mediju grafiku vai sociālo mediju dizainu sauc vizuālos komunikācijas materiālus, kas tiek veidoti izmantošanai sociālajos tīklos, piemēram, Facebook bildes, Instagram storiji, TikTok video, Twitter gifi, LinkedIn infografikas utt. Sociālo mediju grafikas var būt bildes, grafiski attēli, kustīgi attēli vai video un tie tiek izmantoti, lai nodotu sociālo tīklu lietotājiem kādu ziņu.

Lai arī ilgu laiku teksts bija sociālo mediju panākumu galvenais stūrakmens, šobrīd virsroku ir guvusi tieši vizuālā sastāvdaļa. Laikā, kad cilvēki kļuvuši aizņemtāki un arvien slinkāki lasītāji, vizuālā komunikācija ir ātrākais un efektīvākais veids, kā uzrunāt savu klientu vai sekotāju. Ne velti sociālo mediju ieraksti, kuros ir vizuālais materiāls, rada lielāku sekotāju iesaisti kā tikai teksta ieraksts.



Kā izveidot efektīvu sociālo mediju grafiku?

Te daži ieteikumi, ko noteikti jāņem vērā izstrādājot sociālo mediju grafiku, lai tā būtu efektīva un palīdzētu sasniegt vēlamo auditoriju un mērķi:



Izmanto pareizos vizuāļu izmērus

Katram sociālajam tīklam ir noteikti attēlu un video izmēri, kas vislabāk iekļaujas tīkla formātā. To ir nozīmīgi ņemt vērā, lai vizuālais materiāls izskatītos kārtīgs un pārdomāts, līdz ar to arī labāk uzrunātu auditoriju. Pārliecinies, ka izmanto pareizos izmērus un noteikti pielāgo izveidotos materiālus katram tīklam un satura veidam - ierakstam vai storijam.



Nozīmīgs faktors - pieejamība

Mūsdienās ļoti liela nozīme tiek pievērsta tam, cik sociālo mediju saturs ir piemērots cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pārliecinies, ka teksts sociālo mediju grafikās ir pietiekami liels un labi izlasāms. Ja izmanto video saturu, pārliecinies, ka izmanto subtitrus. Radi dizainus, kas uzrunā plaši pārstāvētu auditoriju, izceļot cilvēku dažādību.



Kvalitatīvi fotoattēli

Viens kvalitatīvs attēls var paveikt vairāk kā pārdomāts 300 vārdu apraksts. Ieguldi resursus kvalitatīvu fotogrāfiju izveidē vai izmantošanā, lai radītu profesionālu iespaidu par savu uzņēmumu.



Viens uzmanības punkts

Būsim atklāti, lielākā daļa cilvēku sociālos medijus izmanto, lai atslēgtos no ikdienas vai darbiem, tāpēc pavada laiku vienkārši skrollējot savu ziņu lenti. Lai pievērstu sociālā tīkla lietotāja uzmanību, ir svarīgi, lai informācija ir skaidra un saprotama, tāpēc veidojot sociālo mediju grafiku, katrā attēlā izmanto tikai vienu uzmanības punktu, lai piesaistītu uzmanību un radītu interesi uzzināt vairāk.


Pieturies pie uzņēmuma stila

Tas pats attiecas arī uz sociālo mediju grafiku izskatu. Pārliecinies, ka pieturies pie iepriekš izstrādātajām uzņēmuma vizuālās identitātes vadlīnijām, lai visi materiāli izskatītos vienoti un ļautu lietotājiem momentā atpazīt uzņēmumu un tā sniegto informāciju.

Kad runa ir par sociālo mediju dizainu, atceries - viss ģeniālais ir vienkāršs. Tavs galvenais uzdevums ir radīt skaidru, saprotamu vizuālo materiālu, kas spēs nodot vēlamo ziņu un izcelsies uz milzīgā attēlu un video skaita, ko ik dienu redz sociālo mediju lietotāji. Tas taču ir paveicams, vai ne? :)

Ja Tev ir nepieciešams atbalsts vizuālā satura izstrādē sociālajiem medijiem, raksti mums ziņu - pārrunāsim, kā Different Tev var palīdzēt!

Previous
Previous

Grafikas dizaina tendences 2024. gadam

Next
Next

Kāpēc ir vērts izvēlēties grafikas dizaina ārpakalpojumu?